sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Leapsa despre carti

 de la Mihaela si Loredana

Prima amintire cu mine cititnd

Prima mea carte de citit, cred ca a fost abecedarul.Iar prima mea invatatoare a fost mama. Ea m-a invatat sa scriu si sa citesc. Ne imbolnavisem toata familia si am fost internati in spital aproximativ vreo doua luni.Stiu ca primul trimestru din anul I nu am mers la scoala decat abia spre sfarsit.Mama mi-a adus abecedarul si matematica la spital si facea cu mine pas cu pas fiecare pagina. Cand am inceput scoala, invatatoarea era preocupata gandindu-se ca trebuie sa recupereze cu mine toata materia primului trimestru.Spre mirarea si bucuria ei, eu ajunsesem cu mama exact la aceeasi litera la care ajunsese si dinsa cu copiii.De-atunci mama a primit un respect si o trecere aparte de la doamna invatatoare.
 Un alt lucru  important si pe care nu cred ca-l uit niciodata afost  in clasa 2-a,  invatatoarea obisnuia sa ne puna sa citim cu glas tare.Intr-una din zile s-a apropiat de mine si m-a urecheat pe motivul ca, nu citesc cu voce tare si nu intelege nimic.Intamplarea a facut ca a venit mama la scoala si invatatoarea s-a plans de mine cu cititul.Mama i-a povestit tatei despre supararea invataoarei si m-a luat la bani marunti. Mi-a tras o bataie zdravana si deatunci n-am mai indraznit sa murmur. :)) Pot sa spun ca am o dictie la citit si recitat poezii foarte bine dezvoltate iar asta  cred ca se datoreaza si intamplarii de mai sus. :)

Prima carte pe care am citit-o si recitit-o

Asta nu mai stiu.Dar imi amintesc despre cartile de lectura de la biblioteca scolii. Dumbrava minunata, Basmele romanilor, Amintiri din copilarie, poeziile lui George Cosbuc, iar undeva prin clasa VIII-a mi-a cumparat mama o  carte cu coperti cartonate albe si cu scris auriu. Autorul era Dimitrie Bolintineanu.Cartea cred ca este la mama acasa dar stiu ca am rasfoit atunci prin ea fara sa inteleg nimic.Mai tarziu nu am mai deschis-o niciodata.

O carte pe care fiecare copil ar trebui sa o citeasca

Din pacate lecturile copiilor mei sunt a autorilor spanioli si nu au citit lectura romaneasca cu exceptia Iuliei care citeste cu interes cartile in limba romana.

Locul meu preferat de citit:

Obisnuiesc sa citesc pe fotoliu in salon, iar incaperea sa fie linistita si in ordine.Bineinteles ca citesc foarte mult si din virtual pentruca e la indemana.

Accesorii obligatorii la indemana

Caiet, creion si eventual o culoare.

Numarul cartilor de pe lista mea viitoare

Nu mi-am alcatuit o lista  de carte dar prima comanda din anul acesta a ajuns la destinatie. :)

Ultima carte pe care am primit-o sau am cumparat-o.

Ultimele carti cumparate sunt: Tiempos entre costuras -novela  Maria Dueñas, Fluturi -Irina Binder.

O carte care mi-a schimbat viata intr-un fel:

Cartile sunt o fereastra spre intelepciune. Au puterea de-a schimba inimi, lumina minti, educa caractere.Din fiecare carte citita am invatat ceva.Unele imi sunt cele mai bune prietene. Acestea le pastrez cel mai la vedere.

O carte care imi place, dar care pare sa nu placa nimanui.

Asta chiar nu stiu sa raspund. Stiu doar ca nu toata lumea iubeste lectura si nici cartile.

O carte care nu-mi place, dar pe care toata lumea pare sa o iubeasca.

La asta nu m-am gandit.

O carte care ma intimideaza.

Nu am citit carti de acest gen.

Trei dintre scriitorii mei preferati

Traian Dorz, Sotirios Crotos, Paisie Aghioritul.
Provocarea o dau mai departe Elenei,Marianei,Taniusei,Amedeya,Nico si bineinteles oricine  doreste sa preieie aceasta leapsa.

sursa: google
O zi minunata!

6 comentarii:

Mihaela Dămăceanu spunea...

Foarte inspiraţională povestea despre mama ta şi sensibilă, deasemenea. Mulţumesc Corina, că ai preluat leapşa aceasta şi că ne-ai povestit aceste amintiri.

Nicol spunea...

Ma bucur ca ai participat la leapsa;vroiam sa0ti aflu gandurile.., Sanatate si multe lecture minunate!

corina spunea...

Mihaela, Nicol, :)O zi faina si voua!

elena marin-alexe spunea...

Am să preiau leapşa.Îmi place subiectul.

lichiresti spunea...

Paisie Aghioritul...Am citit de curand...Vol. 6 - Despre rugaciune...

corina spunea...

lichiresti, Patimi si virtuti da, e splendida! :)