duminică, 26 iunie 2011

Casa sau Caminul

Atunci cand auzim cuvantul casa repede gandul nostru ne duce la lucrurile materiale care imbraca casa.Am citit undeva ca mama sau femeia este termostatul unei case.Iar el trebuie sa functioneze intr-un ritm bun altfel casa ar putea lua foc sau ar putea fi inundata sau ar ajunge sa se darame daca "termostatul"adica femeia nu stie cum sa il regleze sau posibil sa fie total dezinteresata de functionamentul corect al termostatului.Citeam zilele trecute ca o casa pe langa necesitatea de a fi frumos primenita, ea  trebuie sa fie plina de har, de liniste si de evlavie.Ea nu trebuie sa devina "o curte de trecere".Casa este locul unde revenim, unde ne simtim iubiti si impacati, unde suntem primiti cu bucurie.Casa devine caminul nostru cel mai iubit.Acolo cand ajungem gasim liniste si pace.De toate acestea se ocupa femeia care este denumita si stapana casei.


Femeia sau stapana casei  nu va primeni casa doar material ci ea va lucra si spiritual la propasirea ei.Munca este multa si istovitoare.Se ocupa de lucrurile zilnice, de educatia copiilor, de ascultarea sotului, de rugaciunea pentru binecuvantarea casei ei de catre Dumnezeu ."Femeile intelepte zidesc casa, iar cele nebune o darama cu mana lor"ne invata inteleptul Solomon.
"Prin intelepciune se ridica o casa, prin buna chibzuiala se intareste
Si prin stiinta se umplu camarile ei de tot felul de avutie scumpa si placuta"ne spune acelasi intelept.
"Caci orice casa este zidita de catre cineva, iar ziditorul a toate este Dumnezeu".(Evrei 3,4)


In camin femeia nu este singura ea este sprijinita de catre prietenul ei de drum care este sotul.Ori cate probleme ar intampina casa,"Lasati-I Lui grija voastra, caci El are grija de voi"(Petru 5,7)
"Nu va mintiti unul pe altul"
 "Cugetati cele de sus nu cele de pe pamant"
"Ori ce ati face, cu cuvantul sau cu lucrul,  toate sa le faceti in numele Domnului Iisus si prin El sa multumiti lui Dumnezeu-Tatal".


"Primirea de oaspeti sa n-o uitati",
"Cinstita sa fie nunta intru toate  si patul nespurcat",
"Faceti carari drepte pentru picioarele voastre"
"Cautati pacea si sfintenia"
"Cautati dragostea"
"Dragostea indelung rabda; dragostea este bunavoitoare,dragostea nu pizmueste, nu se lauda, nu se trufeste nu se aprinde de manie, nu gandeste raul.
Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le rabda".
Toate aceste cuvinte sunt indemnuri ale Sfantului Apostol Pavel  adresate Evreilor, Corintenilor,lui Timotei dar si mie celei ce traiesc in aceste timpuri.



Spre final va doresc o Duminica binecuvantata si bineinteles la o bucata de prajitura cu cirese(aici nu se gasesc visine).

Doamne ajuta!


10 comentarii:

Lumi RO spunea...

Inteleapta lectie!

Micaela Gh spunea...

Foarte frumoasa si plina de invatatura postarea ta.Multumesc.

@irina_sweet_home spunea...

ce bine arata placintele!n-am facut niciodata cu bezea deasupra, o sa incerc si eu

C.T spunea...

Minunate sunt cuvintele tale si ceea ce confectionezi cu mainile tale , Esti un exemplu de urmat Multa sanatate.

corina spunea...

Lumi sunt sigura ca toate invataturile bune sunt deosebite, iar noi trebuie sa invatam si sa ne intarim unii de la altii!O seara binecuvantata draga mea!:)

corina spunea...

Micaela fi binevenita!Sa-ti fie de ajutor!:)

corina spunea...

Irina sunt sigura ca nu o sa dai gres.Auzi eu din totdeauna placinta cu visine am facut-o cu bezea.La fel si cea cu rabarbar doar ca aici nu este si nu am facut de 10 ani.Dar mie dor de placinta cu rabarbar!:)

corina spunea...

CT draga mea multumesc de vizita ma silesc si eu cu ce pot.....e bine sa ne folosim darurile cu care ne-a inzestrat Dumnezeu.:)
O seara frumoasa!:)

Taniuşa Corcoduşa spunea...

Foarte frumoase cuvinte Corina chiar imi sunt de folos an acest moment, visine am mincat si eu acum o saptamina mi-a adus sotul de la cineva care nu le folosea ca nu le place zice ca sunt acre si nu le maninca nu stiu ei cei bun :-))) placinta arata foarte bine am facut si eu ceva asemanator dar cu cirese mmmmfoarte bun. Doamne ajuta si o seara placuta va dorim.

corina spunea...

taniusa Doamne ajuta!!!!:)