miercuri, 20 aprilie 2011

Oaze de lumina

Duminica Floriilor a fost o zi deosebit de calda si frumoasa.Dupa amiaza am iesit din nou dintre betoane.,Nu cred ca exista un alt loc mai potrivit unde ar putea omul sa-si linisteasca inima mai bine decat in mijlocul naturii.Nu departe de noi, este un loc deluros iar pe alocuri impadurit.de data aceasta am dat peste o livada cu caisi.La intrarea in livada am gasit o agenda pe care scria asa: Aceasta livada a fost plantata in memoria celor care au murit in atentatul de la 11 Martie 2004.
M-am asezat la umbra acestor pomisori, mi-am luat cartea si am inceput sa ma adancesc in lectura.



O carte deosebit de buna pentru cei care doresc sa se indeletniceasca cu rugaciunea.
Rugaciunea este inaltarea mintii catre Dumnezeu.
Roaga-te in primul rand sa te curatesti de patimi, in al doilea rand  sa te izbavesti de nestiinta si uitare si in al treilea rand sa fii izbavit de orice ispita si parasire.


Sa-ti dea Domnul intelepciune duhovniceasca, sa poti in toate lucrurile tale sa procedezi intelept.Infraneaza-ti limba de la vorbirea desarta, pantecele de la iubirea de placeri si nu-l supara pe aproapele.Nu fii obraznic socoteste ca esti un nimic, pazeste dragostea fata de toti si sa-L ai intotdeauna pe Dumnezeu in mintea ta, cugetand la momentul in care te vei afla in fata Lui (Ps.41,2)
Pazeste acestea si pamantul tau va aduce rod insutit lui Dumnezeu.



Departeza-te de discutiile cele multe, caci din ele se nasc nepasarea, slabanogirea, neascultarea si obraznicia cea crunta.
Din dorinta de a fi placut oamenilor omul ajunge la slava desarta.Iar cand ea sporeste vine mandria.
Ce inseamna sa te socotesti a fi un nimic?
-Inseamna sa nu te compari cu nimeni si sa nu vorbesti despre faptele tale bune, zicand: si eu am facut aceasta.Fereste-te de ingamfare ca sa nu pierzi totul.

Cine il iubeste pe Dumnezeu intotdeauna vorbeste cu El, ca si cu unTata, lepadandu-se de orice gand patimas.


Este cu neputinta sa te rogi curat daca esti incurcat in lucruri materiale si tulburat de griji neincetate: caci rugaciunea (presupune) lepadarea gandurilor.
Nu te lauda niciodata in vorbele tale cu faptele tale.
Sa nu crezi ca mantuirea este un lucru usor:ea cere multa sudoare in timpul ostenelilor si al straduintelor.Nu slabanogi, facandu-i trupului tau pe plac; caci altfel el te va dobora. 



Fii treaz in orice ceas:pentru ca in ceasul in care nu te astepti vine Domnul dupa tine sa te ia in jitnita vietii.
Daca ti s-a impietrit inima, plangi inaintea Domnului ca El sa reverse asupra ta lumina cunostintei.
In fiecare zi sa cerem de la Domnul lacrimi de pocainta ca, atunci cand incepem sa plangem pentru pacatele noastre, sufletul nostru sa infloreasca, izbavindu-se de uscaciunea pacatului.

Cateva ganduri pe care le-am cules pentru mine si pentru toti cei care doresc mantuirea sufletului lor!

6 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Pline de intelepciune sfaturile astea! Se intind pe inima ca si mierea pe paine. O zi binecuvantata sa ai Cori draga mea!

DoarATAT spunea...

Frumoasă selecţie, îţi mulţumesc din Inimă ! (De câteva "GÂNDURI ALESE" de dvs., chiar AVEAM NEVOIE !)
~
Cornelius, :)
PS: neavând această carte, voi folosi câteva "extrase", dar ... citând ca sursă acest articol ! Încă o dată, VĂ MULŢUMESC ! ~,

Karolina , Krystyna , Klara ♥ spunea...

.. super.. bonitoo ; ))

kis spunea...

foarte bune sfaturi,mai ales in aceasta saptamana!
fii binecuvantata!

corina spunea...

Ma bucur ca sunt persoane carora sunt de folos cateva ganduri.
Va multumesc si va doresc putere in a implini toti impreuna macar cate ceva in fiecare zi.
Doamne ajuta!

DoarATAT spunea...

Îţi mulţumesc !
Puterea VINE de la Dumnezeu, îţi mulţumesc !
Uneori (ca acum !) ÎL căutăm şi ÎL aflăm chiar la CEI CARE ÎL CAUTĂ, în activitatea lor (la general), în DEVENIREA lor prin Gând, Vorbă şi Fapt (propriu zis !).
Şi eu ÎL CAUT, dar VĂ ROG: nu vă pierdeţi Timpul la mine ! Sunt abia la început, deşi am 55 de ani şi o fetiţă de 5 anişori !
Cu toate acestea, dacă mai treceţi, comentariile dvs. mă vor ajuta să înţeleg, în lupta mea cu îndoielile. Vă rog să scriti exact ce simţiţi nevoia să spuneţi, fără perieri şi ..., la concret. Atât.
Sunteţi MINUNAŢI !
"Nu risipiţi Timpul ! Folosiţi-l pentru Mântuire !"
Mulţumesc !
~
Cornelius, :)
PS: am citit şi articolul cel nou, dar mai ales Minunatele Fotografii M-AU ÎNCÂNTAT !
Te rog, dacă poţi şi vrei, introdu sub postare, rubrica pentru APRECIERE (îmi place/nu îmi place ; slab/ mediocru/bun/foarte bun/ excepţional; sau ALTE criterii de apreciere), căci oferi posibilitatea, pentru cei grăbiţi, sau ... modeşti în commenturi, SĂ LASE un semn al trecerii lor.
Acum, aici la tine, am înţeles că un comentariu, uneori poate deranja la ARMONIA prezentă (eu le consider ca făcând PARTE din articol !!!)
Voi încerca, pe viitor SĂ NU mai depăşesc, ca lungime: 3 rânduri MAXIM !
Este multă LINIŞTE şi ÎNCANTARE aici şi nu vreau să afectez "Corola de Minuni a Lumii" !
Vă doresc să aveţi Sărbători Pascale FERICITE, alături de toţi cei dragi ! Şi cu GÂNDUL la Dumnezeu !
Doamne ajută !
~,