marți, 26 aprilie 2011

Masa de Pasti

Atunci cand intampinam o sarbatoare si mai ales cum sunt cele mai importante Craciun, Paste,Sfinti sarbatoriti,Onomastice, cel mai mult trebuie sa ne axam defapt pe sarbatoare ca spiritual al ei, apoi pe locul 2 ne ingrijim si de partea materiala sau a Martei.Eu acum o sa vin cu partea Martei.Cea spirituala, fiecare avem obligatia sa o facem in particular.
Am gasit partea Martei importanta in cazul familiei cu copii.Este foarte bine ca mesele in famile sa aiba loc cat mai des posibil.Asa copilul se obisnuieste inca de mic cu obiceiul pe care mama il propune in casa.Atat parinti cat si copii avem nevoie de a pastra armonia in timpul meselor.Adica observatiile si alte lucruri neplacute le lasam pentru alta ora nu cea de la servirea mesei.Mi-aduc aminte ca parintii mei ne-au invatat ca masa e Sfanta si nu putem sa stam oricum la ea.( in nici un caz sa sedem pe ea, sau sa ne jucam pe masa, sau sa ne urcam cu picioarele sus pe masa.Niciodata mama nu ne urca pe masa sa sedem oricat de micuti am fi fost).In timpul mesei, mancam cuviincios ne bucuram impreuna si multumim Domnului pentru bucate.Este obligatoriu ca masa sa inceapa cu rugaciune si cu binecuvantarea alimentelor.(din nou fac o paranteza este foarte necesar sa binecuvantam alimentele inainte de a le manca, deoarece aceste alimente au trecut prin mana diferitor persoane si unii poate le-au suduit sau injurat, sau au vorbit murdar in timpul prepararii lor.Si atunci este recomandat sa rugam pe Dumnezeu sa vina si sa curateasca si sa sfinteasca bucatele pregatite).





Un lucru destul de important este si decorul.Acesta inveseleste si bucura inima.Nu trebuie sa ne asezam tristi la masa.O floare, o lumanarica, o farfurie cu flori schimba in totalitate lumina fetei si cred ca oricat de suparat sau nervos ar fi sotul nu cred ca nu va constata cat de iubitor a asezat sotia masa pentru cei dragi ai ei.
In cazul meu am cautat sa nu fac cheltuieli exagerate.Lumanarelele le-am cumparat pe cele mai ieftine de la chinezi.Servetelele albastre au fost 90 de centimos pachetelul.Pentru copii am cumparat servetele cu oua colorate cele albastre fiind un pic cam sobre pentru ei.
Din partea iepurasului copiii au primit cate o ciocolata mai marisoara, iar noua ca parinti sanatate de la Domnul.
Pentru mine nu este important neaparat sa primesc cadou  de iepuras sau mos Craciun.Pentru mine e important sa invat sa nu fiu costisitoare in cadouri.







Nu am lucruri scumpe insa cu ceea ce am, am incercat sa iasa ceva simplu si frumos.


Slujba INVIERII  s-a tinut afara, iar la sfarsit a ramas si sotul sa ajute la curatenie, si la strangerea lucrurilor si asa a primit un pahar foarte mare cu Pasti.Pentru prima data cand am avut parte de atatea Pasti.





Daca am fost plictisitoare sau exigenta, ori prea sfatuitoare sau cicalitoare,ori ati simtit mandria ca a fost pe-aici va rog sa-mi dati iertare eu am expus totul cu drag!
Daca aveti pareri sau comentarii va stept la rubrica coment tot cu drag!


10 comentarii:

Loredana spunea...

Hristos a inviat!
foarte frumoasa e masa voastra!

Lumi RO spunea...

Dar a iesit foarte frumos masa ta de paste, super, imi plac si nuantele de albastru iat!si lumanarile si floarea din ghiveci; imi lipseste aceasta floare.
Hristos a Inviat!

Sara spunea...

Hristos a înviat! Cu câtă dragoste ați pregătit fiecare amănunt...foarte frumos! Îmi place!

Geta spunea...

Corina, foarte frumos ai aranjat masa de Paste ! Mi-a atras atentia si violeta ta albastra, vad ca e ingrijita foarte bine si inflorita foarte bogat - ador violetele inflorite bogat !

Taniuşa Corcoduşa spunea...

Ce frumoasa masa ati avut Corina imi place foarte mult!!!

Mariana spunea...

Corina, mulţumesc pentru această postare!
Foarte frumos ai vorbit...obiceiul de a sta împreună cu cei dragi la masă în fiecare zi - şi cu atât mai mult în zilele de sărbătoare - mulţumiţi şi mulţumind pentru tot ce avem, "trece" de rutină, de obişnuit şi duce actul şi gesturile în sine în spiritual.
Nici pe noi, copii fiind, mama nu ne lăsa să ne aşezăm/ridicăm pe masă şi nici să aruncăm pe jos cu intenţie alimente: "este păcat", ne zicea. Iar cele pentru masă mereu erau aşezate frumos, dichisite, pe pânză curată, chiar şi în zilele obişnuite.
Cât despte masa ta de Paşti - o minunăţie! Delicateţe şi bun gust.
Să mulţumim Domnului pentru lucrurile cu care ne bucură şi desfată sufletele mereu!

Alina Villanova spunea...

Hristos a Inviat!!
O minunatie masa de Pasti!

Pr.Victor spunea...

Eu nu prea ma pricep la decorari, dar se vede din culoare ca e aranjat cu gust.
Bine a punctat Corina cand a spus ca alimentele si inceputul meselor trebuiesc insotite de binecuvantare si rugaciune, ba chiar de lumina as spune. Restul e placerea trupului.

Irina spunea...

Hristos a inviat!
totul e foarte frumos, combinatia de alb-albastru e tare eleganta, imi place mult.Si noi am avut lumanarele- ou, dar intr-o varianta mai colorata :).

Oana Dumitriu spunea...

Hristos a inviat!
Corina,masa voastra este superba,asa cum ne-ai obisnuit deja.Noi am facut Pastele departe de casa,cu siguranta ca ne-am fi bucurat de asemenea decor cald si primitor.Te pup!O saptamana binecuvatata iti doresc!