luni, 28 iunie 2010

Manastirea Pscov

Aceasta manastirea  se afla aproape de orasul Smolensk. Biserica are hramul  Adormirea Maicii Domnului. In aceasta Biserica se gasesc sandalele de fier ale unui mare mucenic si sfant, Mercurie.
Din sandala piciorului drept, care este aburita cu mir de nard mirositor si vindecator , cati oameni ar lua cu degetul sa se unga din ea, nu se gata, dar nici nu curge pe jos.
Sfantul Mercurie a zis inainte de a adormi ca atata timp cat sandalele se pastreaza in manastire ea nu va fi lovita sau atacata de raufacatori. El a vietuit pe pamant in anii 1.238, de atunci n-a patit nimic manastirea pana astazi.
Aceasta manastire mai are o opera de cea mai mare valoare crestina  de pe glob:are un cimitir subteran, unde sunt adormiti zece mii de sfinti in sicrie. Acest cimitir subteran este format prin niste galerii-tunele in nisip. Un lucru greu de crezut, mintea noatra marginita greu va intelege, si totusi este adevarat. Aceasta manopera nu este obarsie omeneasca. Omul nu poate face asa ceva. Aceasta, dupa cum spunea ghidul, este lucrarea lui Dumnezeu,pentru Sfintii Lui.
Va dati dumneavostra seama ce lucruri a facut Dumnezeu si le-a pastrat ca o marturie vie, mai ales pentru acei ce nu citesc sfintii si se ridica pe ei insisi la starea marilor sfinti, cata madrie,cata nestiinta si nepricepere. Sa te ridici pe tine insuti la aceea ce tu n-ai ajuns nici cu degetul cel mic!
Lumina  pe galerii o reflecteaza nisipul argintiu. Galeriile n-au nici o gura de aerisire si totusi trage o adiere de vant ca zafirul in zaduful verii si aduce un miros parca din rai venit. Acest miros era mireasma trupurilor celor ce se odihneau in sicrie. Adica sfinti care au trait cu Hristos si au murit intru Hristos Domnul. Temperatura nici nu crestea, nici nu scadea, sub sau peste 5ºC.
Cu toate ca galeriile sunt facute in nisip, nu cade nici bob pe jos.
Aceste lucrari Dumnezeu le-a pastrat ca marturii vii, ca noi sa ne putem da seama cat de mult ii iubeste El pe acei care traiesc pentru EL. Noi sa ne dam seama cata diferenta este in trairea lor si a falsilor crestini de astazi, care abia asteapta sa se termine slujba la Biserica, sa iasa afara, sa-si aprinda o tigara,sau sa bea un rachiu de la cel mai apropait butic. Sau unii sa fuga la televizor la icoana Satanei, care rapeste pretiosul timp pe care crestinul ar trebui sa-l petreaca in rugaciune si cantece duhovnicesti. Dar facem noi asa ceva? Nu facem, numai ne miram de ce vin atatea rele pe pamant.
Doamne, fa sa ne aducem aminte de mai marii inaintasi ai nostri. Sa fim cu mare atentie la felul lor de traire si la sfarsitul lor binecuvantat si sa urmam cu frica si cu cutremur a lor sfanta credinta (Evrei 13-7).

                                                     Adevaruri si taine
                                                                Nicolae Bumbea

5 comentarii:

Liliana spunea...

Am prieteni care au ajuns la locurile sfinte din Rusia si care dau marturie despre frumusetea si viata duhovniceasca infloritoare din acele locuri. Eu inca n-am ajuns, dar cine stie...poate vreo data...

corina spunea...

Liliana persoana care a scris cartea e u om deosebit si eu il cunosc personal.A fost si aici la noi in Spania intr-o iarna.Serile de sambata erau niste betanii pentruca ne adunam in jurul lui si ne povestea pe unde a umblat si ce minuni si stari divine a trait imprejurul acestor taine.Astazi am vorbit cu el la telefon si i-am cerut voie daca pot sa scriu din marturiile lui.Are scoasa o brosurica mica pe care am rasfoito de multe ori insa ieri am avut un indemn din interiorul sufletului sa postez lucruri importante din ea.Asa ca azi prin telefon mi-am cerut voie si bineinteles ca mi-a dat cu cea mai mare placere.Stii am si eu cateva dorinte pe care le-am pus inaintea Domnului si care daca El ingaduie o sa ma bucur duhovniceste.Ma refer la cateva pelerinaje.Liliana iti doresc sa ajungi peacolo.O zi minunata draga mea!

Liliana spunea...

Ai dreptate! De fapt sunt multe locuri sfinte si sfintite in lume. In primul rand Locurile Sfinte pe care a pasit Insusi Domnul nostru, apoi Rusia, Grecia, Turcia...asa cum ai spus si tu sa punem toate gandurile si dorintele noastre inaintea Domnului si tot El sa ne dea rabdare si sa fim multumitori:)
te imbratisez cu mult drag!

Ela spunea...

Ce bine ar fi sa poata face un astfel de pelerinaj cat mai multi oameni!Sigur ne-ar face mai buni, mai intelegatori!

corina spunea...

Ela cred ca am avea numai de castigat daca vacantele noastre de odihna le-am converti in pelerinaje aducatoare de liniste si pace sufleteasca.Iti doresc numai bine!