luni, 16 mai 2011

Puterea simplitatii

Dupa o minivacanta de aproape o saptamana de blog, iata-ne din nou ajunsi fata in fata cu o noua saptamana.Si ma gandeam ca orice inceput al oricarui lucru sau proect e bine sa il incepi cu forte noi inca de la inceput.
Am observat ca putem sa luam forte de la lucruri simple, marunte si care de multe ori  le lasam deoparte.
Una din lucrurile cele mai simple si la indemana oricui,este rugaciunea.Mi s-a intamplat in multe dimineti ca sa ma trezesc rostind rugaciunea lui Iisus."Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pe mine pacatoasa".Ridicandu-ma din pat,cu aceasta rugaciune urmatorul indemn care iese din launtru imi sopteste:Apleaca-te si fa cateva inchinaciuni in numele Domnului si a Maicii Preacurate, si ai sa vezi ce bine te simti pentru tot restul zilei.Frumos si simplu. Atat de simplu!

Un alt lucru simplu este vederea inca de cum deschizi ochii a unui obiect sau lucru frumos.Ceva care sa simti ca-ti umple inima sau te invioreaza.Eu de ex.cand ma ridic din pat, pe fereastra din dormitor privesc spre terasa si acolo am masa care ma steapta incarcata cu diferite lucruri atragatoare iar pe perete in spatele mesei am icoana Maicii Domnului..Asa se face ca m-am obisnuit ca pe masa sa am zilnic ceva.Pentru acest sfarsit de saptamana mi-am improspatat masa cu doar doi trandafiri.Pe langa culoare impart si parfum.
Eu trebuie sa cumpar florile, si cum sunt destul de scumpe, imi iau asa cu bucata iarasi un lucru simplu.Atat de simplu!


Imi place un cuvant al pr.Teofil Paraian care spune"sa ne intarim in bine, ca sa putem fi lucratori de bucurie pentru altii, sa putem fi odihnitori".Pentru aceasta, eu cred ca insusi noi fiecare sa cautam sa fim odihniti cu sufletul.De multe ori ni se intampla sa traim in neliniste.Atunci sa cautam pricina nelinistii noastre si sa incercam sa ne scuturam cat mai repede de ea.Nelinistea vine din multele griji ale vietii.Invatand sa traim simplu,ne descotorosim de multe griji.Pe langa problemele personale ale fiecaruia, haideti sa recunoastem ca televizorul este unul din primii factori care ne umple viata de neliniste.In primul rand ne imprastie mintea iar apoi are grija sa ne ingrijoreze cu tot felul de probleme la ordinea zilei.Eu prefer sa privesc la trandafirul din glastra mea si sa-i simt miresma.Simplu.
Mereu caut sa vad ce ma odihneste pè mine.E adevarat ca timpul e dusmanul meu cel mai mare dar l-am "legat"si incerc sa-l programez eu, dupa busonul meu.Nu cade casa daca de ex.eu o zi fac curatenie doar superficial.Strang paturile,sa nu fie haine aruncate prin toate colturile,incaltaminte asezata la locul ei, carti caiete foi la fel si cam atat.Atunci bineinteles ca am timp de cusut.Daca nu, nu as avea niciodata timp de asa ceva.iarasi zic eu simplu.


E important sa ne obisnuim sa nu fim oameni plictisiti.


Va invit sa luati putina armonie de aici dintre flori....



Si,....va doresc un inceput de saptamana cu pace, liniste, lumina si binecuvantat!

3 comentarii:

Doina spunea...

Trandafirii tai sunt intr-adevar superbi! Iti incanta ochiul si sufletul.

Loredana spunea...

sa ai o saptamana frumoasa, intre toate lucrurile tale simple si minunate!

@irina_sweet_home spunea...

imi amintesc ce mi-a spus o prietena : nu e simplu sa traiesti simplu:)).
Iti doresc si eu o saptamana binecuvantata!