luni, 23 mai 2011

O plimbare de seara

-Sambata spre seara am iesit la o plimbare printre case si flori.In apropierea noastra la doar cateva minute incepe parcul care acum este imbracat in haina cea verde.In partea cealalta a parcului dupa ce trecem soseaua, intram in urbanizatia cu case insiruite.Aici liniste, ordine si frumusetea florilor parca te imbie la o viata curata.Si cum sa nu admiri lucrul mainilor harnice impletite cu frumusetea darnica a florilor create de cel Atotputernic!O vorba care trece printre noi, este si aceea ca "omul sfinteste locul".
Dar pentru a implini aceasta vorba,este nevoie de harnicie.Mereu le spun si eu copiilor mei ca daca nu avem harnicie, va fi vai si amar de viata noastra.

Si pentru a intari cuvantul le-am citit din Sfanta carte despre indemnul pe care ni-l da inteleptul Solomon in Pildele lui.
"Du-te, lenesule la furnica, si vezi munca ei si prinde minte!
Ea, care nu are nici mai mare peste ea, nici indrumator, nici sfatuitor,
Isi pregateste de cu vara hrana ei si isi strange la seceris mancare.Sau mergi la albina si vezi cat e de harnica si ce lucrare iscusita savarseste.Munca ei o folosesc spre sanatate si regii si oamenii de rand.Ea e iubita si laudata de toti, desi e slaba in putere, dar e minunata si iscusita.
Pana cand, lenesule,vei mai sta culcat?Cand te vei scula din somnul tau?
"Putin somn, inca putina atipire, putin sa mai stau in pat cu mainile incrucisate!"
Iata vine saracia ca un trecator si nevoia te prinde ca un talhar.Dar daca nu vei lenevi, atunci va veni secerisul tau ca un izvor, iar lipsa va fi departe de tine.(Pilde 6:6-10).
Mana lenesilor pricinueste saracie(Pilde 10:4)
Asemenea unui morman de gunoi este lenesul;tot cel care il va ridica isi va scutura mana.(Isus Sirah22:2)
Iar in alta parte cuvantul lui Dumnezeu ne spune, foarte raspicat:"cel ce nu munceste nici sa nu manance"



Plimbandu-ma prin acest loc,mi-am zis in sinea mea: Ce mult face ordinea curatenia intr-un cuvant spus harnicia. Mi-am zis:Tot asa trebuie sa fie si cu sufletul.Daca e hranit cu cuvantul lui Dumnezeu, udat cu lacrimile pocaintei, si imbracat in frumusetea smereniei ar arata exact ca pe aici.
Indemnul meu pentru mine in primul rand si apoi pentru cei care doresc este sa ne harnicim si mainile dar sa cuprindem si harnicia  duhovniceasca care este tot atat de importanta!
       

Casele una mai frumoasa ca alta....Totul ordonat si pus la punct.Florile sunt "doamnele" acestor case.






 



                                Trandafirii sunt pe terminate.....


Pentru aceasta saptamana va urez harnicie!

16 comentarii:

Liliana spunea...

Minuate flori, draga Corina!

Si tu sa ai o saptmana cu spor in toate!

Lumi RO spunea...

Frumoase flori! Multumim de pilda si de urare!

Diana spunea...

Doamne ajuta!
Stii cumva cum se numesc florile albe care alcatuiesc gardul viu din fotografii?
Multumesc.

corina spunea...

Liliana multumesc!

Lumi sa fi iubita!

Diana am intrebat o colega si mi-a spus ca, crede ca se numeste Iasmin.
Si mie mi-a placut acest gard viu in mod deosebit dar nefiind nimeni prin prejur nu am avut pe cine intreba nici cum se numeste nici cum se poate inmulti.Intre timp daca aflu o sa revin cu detalii despre acest soi de floare.:)

kis spunea...

draga corina,
postarea ta ma duce cu gandul la o intrebare la care nu gasesc raspuns:de ce noi romanii(cei de acasa)avem asa o reputatie proasta?
cine e de vina? asezarea geografica (balcanismul sau vecinatatea rusilor), religia nationala, saracia,sau altceva?
voi apuca sa traiesc acele zile cand nu va trebui sa-mi pazesc gradina, casa, masina, copii, nevasta etc
o zi buna iti doresc!

corina spunea...

Kis bine ai venit!Ce pot sa -ti spun.... E si saracia, e si mandria,e si laudarosenia,e si coruptia dar sa ma ierti nu as vrea sa jignesc pe nimeni dar nu mai avem harnicia pe care au avut-o inaintasii nostrii!Imprejurul orasului Sebes si chiar in oras locuiau sasii.Ce randuieli aveau ei...
Pe sasoaice nu le intrecea aproape nimeni.Erau curate si ordonate.Recunosc ca mai erau ajutati cu cateceva din afara,dar eu ma refer la ordinea din casa si curte.Impecabila!Eu am copilarit chiar intre sasi.Am avut vecini pe care nu as putea sa-i uit niciodata.
Daca suntem sinceri trebuie sa recunoastem ca poporul nostru nu avem in sange asa ceva....
Totusi sa stii ca romanii care au iesit in afara privesc acum de alta forma gandirea si si-au schimbat si mentalitatea.Si acest lucru nu e un lucru rau.
Pe cei de-acasa bineinteles ca nu toti fac parte din aceeasi oala, nu-i putem schimba nu avem cum...
Fi binecuvantat!

elena marin-alexe spunea...

Ar trebui sa luam exemplu de la altii care adora curatenia si isi fac mediul ambient de placere sa tot admiri...
Eu am mucrat toata ziua astazi la gradina mea:) si sunt ostenita dar foarte bucuroasa!
O seara binecuvantata sa ai draga Cori!

Larisa spunea...

O binecuvantare..cu vorbe si cu flori.Asa am primit postarea ta.Sa ti fie saptamana plina ..dee lumina..de razul copiilor pe care-i inveti harnicia,de parfum al florilor asezate si de puterea cuvantelor pe care ni le-ai spus.

Dana spunea...

Minunate gânduri si flori la început de săptămână. Toate cele bune !

corina spunea...

Elena asa trebuie sa facem sa tragem putin cu ochiul la cei gospodari si intelepti sa-i urmam!:)
O zi binecuvantata!

corina spunea...

Draga Larisa fac si eu ce pot... ma straduiesc dar societatea asa e de decazuta incat...nu stiu copiii nostrii cat vor putea,si cat ii vor interesa sa acumuleze din ceea ce ii invatam ca parinti...
Doresc sa ne cuprinda pe toti puterea intelepciunii!:)
O zi minunata!

corina spunea...

Dana necesitam cat mai multa frumusete suntem insetati dupa asa ceva...:)
O zi frumoasa!

Loredana spunea...

ce frumos si inflorit e la voi totul!

Diana spunea...

Da, se pare ca e vorba de iasomie.
Uite:http://www.gradinamea.ro/Gard_viu_de_iasomie_6793_536_1.html

adriana spunea...

Corina, ce flori sunt acestea albe si micute?

corina spunea...

Adriana zic fetele ca se pare ca se numeste Iasomie.:)
As fi intrebat pe cineva care avea in curte dar nu era tipenie de om prin preajma.:(