joi, 6 ianuarie 2011

Despre Botez





In biserica Drept Maritoare sau Ortodoxa sarbatorim doua Sarbatori mari Botezul Domnului sau Boboteaza si pe Sfantul Ioan Botezatorul.Am rasfoit bloguri ale crestinilor ortodocsi si am vazut ca fiecare a vrut sa aduca cat mai multe marturii mai ales cu privire la Botez.
Am decis sa aduc si eu cateva cuvinte despre ceia ce am invatat si eu despre Botez.
Botezul este usa de intrare in biserica lui Hristos, in marea familie a credinciosilor Lui de pe pamant. El a fost randuit de Domnul Iisus prin cuvintele: "Mergand, invatati toate neamurile,botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh si invatati-le sa pazeasca tot ce v-am poruncit"( Matei 28, 19-20; Marcu 16, 15-16)
Botezul la oamenii maturi care se convertesc si ( care bineinteles nu au mai fost botezati ) daca e facut cu o credinta vie in Domnul Iisus Hristos si cu hotararea de a o rupe cu pacatul si a incepe o viata noua, este "spre iertarea pacatelor"(Fapte 2,38) adica este o nastere din nou, o nastere de Sus, care ii face madulare vii ale bisericii lui Hristos.
Copiilor mici, desi nu pot marturisi ei insisi, insa pentru ca ei nu se impotrivesc lucrarii harului lui Dumnezeu si pentru ca in locul lor cred si marturisesc nasii (Matei 8, 5-13; 15,21-28;  17, 14-21), li se socoteste si lor botezul drept o baie a spalarii pacatelor( a pacatului stramosesc) si a nasterii din nou asa cum li  se socoteste si celor lipsiti de lumina mintii care din cauza aceasta niciodata nu vor putea crede si sluji Domnului cu adevarat. 
Botezarea copiilor mici isi are inceputul in timpurile apostolice.Sfintii apostoli au botezat ei insisi in multe cazuri familii intregi (Fapte 16, 15, 33; I Cor 1, 16).La Efeseni curateste intreaga Biserica. Ca sa sfinteasca dupa ce a botezat-o cu apa, prin cuvant( Efeseni 5,26).
Mai mult in timpurile apostolice nu numai ca se botezau copiii, ci erau unii care se botezau chiar in locul unora care murisera nebotezati ( I Cor. 15,29)
Sa nu neglijam nici faptul ca Sfantul Apostol Petru spune clar, raspicat ca fagaduinta binecuvantarilor daruite de Dumnezeu prin botez este nu numai pentru noi cei mari, ci si pentru "copiii nostri"( Fapte. 2, 38-39).
Botezul se savarseste de catre preot, in numele Sfintei Treimi, prin intreita scufundare in apa.
Acestea sunt cateva marturii biblice cu privinta la Botez si pe care le-am invatat si eu in biserica din care fac parte.

Va doresc tuturor cititorilor Sarbatoare Binecuvantata!

8 comentarii:

KaBea spunea...

Dupa cum am mai spus,nu am fost crescuta in acst spirit,dar mai invat cate ceva.Multumesc.

corina spunea...

Bea tare imi esti draga.Si imprastii asa o sinceritate.....
Daca il descoperim pe El nu ne mai trebuie nimica atunci vom fi cu adevarat fericiti!:)

.✿*E LENA*✿. spunea...

LA MULTI ANI,CORINA!
Un an plin de bucuri si
multa fericire iti doresc!
Te pup si imbratisez cu mult drag!

preotolteanudorin spunea...

AM CERCETAT CU ATENTIE SI PLACERE BLOGUL DVS, SI MI-A PLACUT FOARTE MULT. MULTUMIM PENTRU CA V-ATI LOGAT LA BLOGUL MEU, SPER SA VA PLACA SI SA FIE DE FOLOS. BLOGUL DVS, ESTE FOARTE FRUMOS, SI O SA-L CERCETEZ DE ACUM FOARTE DES, PENTRU A GASI SFATURI BUNE DE URMAT. UN AN NOU FERICIT ALATURI DE FAMILIE!

kis spunea...

Fii binecuvantata in noul an!
ai scris foarte frumos dar ai scapat ceva: botezul cailor.
am vazut la tv unii preoti ortodoxi botezand caii, ce parere ai??
este o traditie etnoculturala sau o blasfemie?

corina spunea...

Draga Ghiorghe ma bucura faptul ca ai trecut mai in amanunt pe aici si ca ai gasit si lucruri interesante.Acum eu nu stiu cat pot fi de utila insa imi dau silinta.Cred ca e important sa ajungem la tinta care dealtfel este Hristos.Domnul sa ne ajute pe cale!
Doamne ajuta!

corina spunea...

Kis buna intrebare.Acum eu parerea mea personala nu vad ceva rau in a boteza animalele sau casele sau lucrurile pe care le detinem.Acest botez defapt este binecuvantare.Si eu cred ca nu este rau sa ne binecuvantam animalele de pe urma carora traim. Cu aceste animale cai, boi,vaci, omul de la tara traieste langa ele si sunt sufletul lor.nu cred ca este o blasfemie.Insa posibil sa faca parte din traditia populara.Vreau sa stii ca eu nu confund traditia papulara cu traditia bisericii.Intre aceste doua traditii este mare diferenta nu are de vazut nimic una cu cealalta. Deci eu raman la ideea ca nu este rau sa ne binecuvantam uneltele prin care traim. Daca tu vezi altfel lucrurile mi-ar place sa-ti stiu si parerea ta.=)
iti doresc si eu tie si familiei tale un An nou cu multe binecuvantari!!!!

C.T spunea...

La MULTI ANI ! noul an sa v-a aduca sanatate, bucurii si liniste sufleteasca.