luni, 6 iunie 2011

Cuvinte incurajatoare ale parintelui Porfirie


Ieri cineva mi-a inmanat cateva foi cu cuvinte incurajatoare ale parintelui Porfirie.
Tare mi-au placut.Si-am zis sa nu tin numai pentru mine.Hai sa impart cu altii ceea ce am primit si eu.

"Sa nu te indignezi, nici macar in tine, pentru nici o acuzatie nedreapta ce ti s-ar aduce.Este un lucru rau.Si raul incepe prin ganduri rele.Cand te amarasti si te indignezi, fie doar cu gandul, iti strici atmosfera duhovniceasca.Impiedici Sfantul Duh sa lucreze si ingadui diavolului sa mareasca raul.Tu trebuie sa te rogi totdeauna, sa iubesti si sa ierti, alungand de la tine orice gand rau".

"Deschide-ti inima cu simplitate, nesilit, spontan, inaintea Domnului nostru.
Sa fii placut.Sa iubesti tacerea pentru ca doar astfel inima ta va vorbi lui Hristos.Spune vorbe putine dar cu miez.Sa iubesti osteneala trupului si oboseala, fiindca acestea intaresc trupul si sufletul deopotriva.Tacerea sa-ti fie tainica, adanc in inima. Spune doua trei cuvinte, dar launtric nu conteni a te ruga Domnului pentru toti".

"Sa spui mereu adevarul.Sa faci totul cu calm.Sa te rogi pentru a deveni mai bun".

"Sa faceti mereu binele, fiindca altminteri e vai de voi!"

"Astazi oamenii cauta sa fie iubiti si deaceea esueaza.Corect e sa te intereseze nu daca ei te iubesc, ci daca tu il iubesti pe Hristos si pe oameni.Doar astfel sufletul iti este implinit".

"Nu mi-e frica de iad si nu ma gandesc la rai.Ii cer numai Domnului sa fie milostiv cu toata lumea si cu mine
-Cuvioase, spuneti ceva despre viata duhovniceasca.
-Oricine nu se pocaeste, va fi pierdut.
-Acesta e un cuvant greu, cuvioase.
Ti-l voi spune inca o data: oricine nu se pocaeste va fi pierdut".

"Sa nu stai in spatii inchise, ci sa iesi in mijlocul naturii".

"Iubiti-l pe Hristos.Hristos este totul, este izvorul vietii.Toate cele frumoase salasluiesc  in Hristos.
Iar departe de Hristos,tristetea,melancolia, mania, supararea, amintirea ranilor ce le-am primit in viata, a greutatilor si a ceasurilor de agonie.Iubiti-l pe Hristos si sa nu vreti nimic in locul iubirii Lui".

Sa aveti o saptamana cu bucurie!

                                                                                  
                                                                                                                                     

9 comentarii:

Lumi RO spunea...

Mereu ai ceva de zis care e foarte simplu,dar care ne face sa ne gandim ,si sa ne reanalizam pe noi insine.

cristina spunea...

multumim, ne prind bine vorbele astea de duh.

Lumi RO spunea...

P.S. Multumim frumos!

Lilian Pilar spunea...

Un gran abrazo...las rosas son preciosas...

elena marin-alexe spunea...

Frumoasa învăţătura draga mea Cori!
Mi-a plăcut:
Tu trebuie sa te rogi totdeauna, sa iubesti si sa ierti, alungand de la tine orice gand rau".

KaBea spunea...

Foarte frumos,dar ce ne facem daca nu reusim?!Foarte frumosi trandafirii,au niste culori superbe.Pupici dulci.

corina spunea...

Dragele mele va raspund la toate printr-un singur coment.In primul rand va multumesc ca ati trecut pe aici.Eu de Duminica sunt tintuita la pat.Am facut infectie in gat. Sunt tare sensibila.Ma aflu in concediu medical si bineinteles la pat.Dupa ce am postat postarea ieri, mi s-a intrerupt internetul si nu am mai putut intra.
Abia acum a sunat sotul la ei si au verificat linia si au vazut ca era intrerupta.
Va multumesc inca odata tuturor.
Noapte buna!

adriana spunea...

multumim si insanatosire grabnica

corina spunea...

Multumesc Adriana!:)